France info

Follow us on Facebook

test

آخرین نوشته ها

Post Top Ad

Your Ad Spot

۱۳۹۷/۱۰/۱۰

Alsace - آلزاس

Résultat de recherche d'images pour "alsace"

آلزاس (به فرانسوی: Alsace) یکی از ۲۲ ناحیه داخلی فرانسه در فاصله سال‌های ۱۹۸۲ تا انتهای سال ۲۰۱۵ میلادی بود. این ناحیه در شرق این کشور و در همسایگی آلمان و سوییس واقع شده؛ و در کنار موزل رن سفلی و رن علیا از جمله ایالت‌های آلمان است که پس از جنگ جهانی نخست، بر پایه معاهده ورسای از آلمان جدا شد و به فرانسه پیوست.

این ناحیه امروز در جنوب از مرز سوییس و آلمان و فرانسه در نزدیکی بازل و سنت لویی آغاز می‌شود و کرانه غربی راین را فرا می‌گیرد تا آن جا که راین به درون خاک آلمان می‌رود. در گذشته نام آلزاس، سرزمین پهناورتری را به ذهن می‌رسانده و بخش‌هایی از شمال غرب سوییس و کانتون‌های بازل اشتاد و بازل-لاندشافت را هم در بر می‌گرفته‌است. مرکز این ناحیه شهر استراسبورگ است. شهری واقع در کرانه راین، با فرهنگی نزدیک به فرهنگ آلمانی و مردمی که هنوز بسیاری شان به آلزاسی که می‌توان آن را زبانی ژرمنی به حساب آورد، سخن می‌گویند. شهری که نام ش در زبان آلمانی به معنای دژ یا شهر خیابان است و همین نام شاید نشان‌گر پیشینه این شهر و این ناحیه و جای گرفتن شان بر چهارراه رفت‌وآمدها در میان جلگه‌های پیرامون باشد. شاید از همین رو است که نهادهای اروپایی گوناگونی، این ناحیه را برای کانون کنش‌های شان برگزیده‌اند.

از اول ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی، تقسیمات کشوری فرانسه دستخوش دگرگونی‌هایی شد. در پی این دگرگونی‌ها، آلزاس، شامپانی-آردن و لورن در همدیگر ادغام شدند و ناحیه جدیدی به نام گرانت است (Grand Est) ایجاد شد.

Résultat de recherche d'images pour "alsace"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Post Top Ad

Your Ad Spot

???????