France info

Follow us on Facebook

test

آخرین نوشته ها

Post Top Ad

Your Ad Spot

۱۳۹۷/۱۰/۱۴

کتاب راهنما برای مهاجرانی که به اروپا می‌آیند


Résultat de recherche d'images pour "Europa - An Illustrated Introduction to Europe for Migrants and Refugees | Peter van Agtmael"

آیا شما در مسیر مهاجرت به مقصد اروپا هستید و یا به تازگی به اروپا رسیده‌اید؟ کتابی به نام «اروپا، مقدمه‌ای مصور برای مهاجران و پناهجویانی که به اروپا می‌آیند» می‌تواند شما را در حل مشکلات اداری و همچنین برای بهتر شناختن اروپا کمک کند.

فکر نشر چنین کتابی برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در ذهن عکاسانی که بحران مهاجرت را تحت پوشش قرار می‌دادند خطور کرد. توماس دورزک (Thomas Dworzak) یکی از این عکاسان که برای آژانس «مگنوم» (Magnum) کار می‌کند و در تدوین این کتاب نیز کمک کرده‌است به مهاجر نیوز می‌گوید: «وقتی ما با پناهجویانی که هنوز در مسیر جاده مهاجرت بودند گپ می‌زدیم متوجه شدیم که هیچ کدام آن‌ها درخواست مادی از ما نداشتند. اما، همه آن‌ها سوال‌های بی‌شماری در مورد سیستم پناهندگی در اروپا داشتند و می‌خواستند بیشتر در مورد تاریخ این قاره، احترام به حقوق بشر و غیره بدانند.»

این کتاب راهنما برای این که بتواند به مهاجران کمک کند به صورت رایگان در اینترنت قابل دسترس است. راهنمای یاد‌شده به چندین زبان نوشته شده، ازجمله به زبان‌های فرانسوی، انگلیسی، عربی و فارسی.

این کتاب به چندین بخش تقسیم شده و شما می‌توانید در آن اطلاعات مفیدی در هنگام رسیدن به اروپا و یا وقتی که در یکی از کشور‍‌های اتحادیه اروپا زندگی می‌کنید به دست آورید. به طور مثال، می‌توانید این اطلاعات را در این کتاب به دست آورید: دست‌یابی به مراقبت‌های بهداشتی، طرز کار وسایل حمل و نقل عمومی، ارزش‌ها و رسم و رسوم مردم اروپا، قوانین کشور‌های اروپایی، مساله روابط جنسی در اروپا، قرارداد دوبلین وغیره...در این کتاب یک بخش نیز به نام «اطلاعات کاربردی» در مورد ویژگی‌های هر کشور اتحادیه اروپا و انجمن‌ها و نهاد‌های مختلفی که می‌توانند به شما کمک کنند وجود دارد.

این کتاب راهنما در مورد تاریخ اروپا نیز به مهاجران اطلاعات مفیدی ارائه می‌کند. توماس دورزک (Thomas Dworzak) می‌گوید: «هنگامی که ما در یوگسلاوی سابق گزارش می‌‍ساختیم، مهاجران از ما می‌پرسیدند "اینجا چه اتفاقی افتاده است؟"، "آیا در این بخش اروپا جنگی رخ داده؟" به همین دلیل، فکر کردیم که تدوین چنین کتابی برای مهاجران می‌تواند خیلی مفید باشد.»کتاب راهنما برای مهاجران دارای عکس و گواهی پناهجویانی است که قبلاً از جاده مهاجرت عبور کرده‌اند. توماس دورزک (Thomas Dworzak) می‌گوید: «ما از عکس به عنوان یک زبان جهانی استفاده می کنیم و چهره کسانی را که مهاجر نامیده می‌شوند نشان می‌دهیم. شهادت و گواهی مهاجران سابق به مهاجرانی که هنوز در جاده تبعید به سر می‌برند کمک می‌کند تا وضعیت خود را بهتر درک کنند. این کتاب راهنما چهره مهاجران به عنوان انسان را نیز به دیگران نشان می‌دهد.»

۱ نظر:

Post Top Ad

Your Ad Spot

???????