France info

Follow us on Facebook

test

آخرین نوشته ها

Post Top Ad

Your Ad Spot

۱۳۹۷/۱۰/۵

Convention de Schengen - توافق نامه شنگن

ویزا-فرانسه



شنگن، از معاهده شنگن می آید. معاهده ای که کارشناسان سیاست بین الملل، آن را یکی از مهم ترین معاهدات سیاسی قرن بیستم می دانند.

توافق نامه شِنگن در سال ۱۹۸۵در لوکزامبورگ از سوی بلژیک، فرانسه، آلمان غربی، هلند و لوکزامبورگ به امضا رسید. تمام کشورهای اتحادیه اروپا بجز بریتانیا و ایرلند وارد این توافق‌نامه شده‌اند.

در حال حاضر ۲۵ کشور عضو این توافق‌نامه هستند. این ۲۵ کشور عبارت اند از:

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و یونان.

کشورهای-شنگن



در بین کشورهای عضو شنگن، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا، بیش ترین حجم گردشگر سالانه را به خود اختصاص می دهند که البته برای ایرانیان دانشجو، کشورهای عضو اسکاندیناوی و فرانسه و آلمان، در صدر کشورهای عضو شنگن هستند.

دو کشور بلغارستان و رومانی نیز بر اساس اعلام اتحادیه اروپا، در فرآیند بررسی درخواست عضویت در این پیمان بین المللی قراردارند و به نظر می رسد در صورت تایید درخواست آن ها، شمار متقاضیان دریافت اقامت در بلغارستان افزایش می یابد.

ویزای شنگن نوع A و B و C دارد و ویزای نوع C به ویزای زیر ۳ ماه معروف است که دارنده آن، تنها اجازه دارد ۸۹ روز در مرز های شنگن تردد کند و معمولا دانشجویان، ویزای NATIONAL VISA دریافت می کنند که امکانات روادید شنگن را دارد.

البته در تردد آسان در مرز های شنگن، محدودیت هایی هم به صورت استثنایی اعمال می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سیستم روادید شنگن به این آدرس مراجعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Post Top Ad

Your Ad Spot

???????