France info

Follow us on Facebook

test

آخرین نوشته ها

Post Top Ad

Your Ad Spot

۱۳۹۷/۱۰/۱۲

راهنمای کاریابی برای پناهندگان در فرانسه - info emploi refugies

Résultat de recherche d'images pour "infomigrants"


پلتفرم "اقدام در جهت کاریابی برای پناهندگان" که میان استخدام کنندگان و پناهندگان رابطه برقرار می کند به تازگی یک راهنمای کاریابی برای پناهندگان ارائه کرده است. این رهنما به پناهندگان، استخدام کنندگان احتمالی و انجمن‌های حامی پناهندگان کمک خواهد کرد تا زمینه دسترسی به کار برای پناهندگان را فراهم کنند.

- من در یک کشور دیگر پناهنده شناخته شده‌ام اما آیا میتوانم در فرانسه کار کنم ؟
- قرار داد موقت یا CDD چه شرایطی دارد؟
- من در منزل کسی پاک‌کاری و نظافت را انجام می‌دهم، چگونه می‌توانم برای این کار معاش قانونی داشته باشم؟ 

پاسخ به این پرسش‌ و صدها پرسش دیگربرای پناهندگان آسان نیست. از جانب دیگر، استخدام کنندگان و مددکاران اجتماعی نیز بیشتر اوقات با این پرسش روبرو هستند که چگونه می‌توانند از طریق استخدام، به ادغام مهاجران و پناهندگان در جامعه کمک کنند.

دیان بیندر و کاویتا برامبت، بنیانگذاران "اقدام در جهت کاریابی برای پناهندگان" می‌گویند این رهنما حدود یک صد صفحه دارد؛ زمینه آشنایی با حقوق پناهندگان و چارچوب قانونی استخدام آنها را فراهم می‌کند و روند اداری دسترسی به کار را برای پناهندگان و استخدام‌کنندگان توضیح می‌دهد.

پلتفرم موفق شده است در مهلت کمتر از دو سال، با جمع آوری داده‌‌های اطلاعاتی ٨٠٠ پناهنده متخصص و ایجاد رابطه با ٣٠٠ شرکت، به استخدام در ٢٥٠ شغل کمک کند.

اطلاعات گردآوری شده در رهنمای کاریابی از سوی یک کمیته متشکل از ٢٠ کارشناس، وزارت کار فرانسه و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بررسی شده و مورد تائید قرار گرفته است. این اطلاعات هرسه ماه یک بار به روز می گردد تا تغییرات و تحولات قانونی در زمینه اشتغال از جمله الزامات جدید قانون پناهندگی و مهاجرت را در بر بگیرد.

رهنمای جدید کاریابی فعلاً تنها به زبان فرانسوی منتشر شده اما پلتفرم تلاش دارد زمینه انتشار آن به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی را نیز فراهم کند.

برای مطالعه رهنمای کاریابی پناهندگان می‌توانید به این آدرس رجوع کنید:

منبع : مهاجر نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Post Top Ad

Your Ad Spot

???????